Baksidan med jobbet

När det gäller mitt jobb så finns det en sida av det som är mindre rolig. Det är den med alla stackars djur som är så väldigt sjuka eller så svårt skadade att det oftast inte slutar lyckligt. Självklart hör det till jobbet, och det är ju dessutom ett väldigt stort djursjukhus där det passerar väldigt många djur varje dag, så det kan ju inte sluta bra för alla. Men det gör ont i mig när jag ser eller hör om alla stackare som lider. Då känns det bra att veta att det också är många djur som är friska och krya och får åka hem med sina människor igen. Det är underbart att se glädjen hos t.ex en hund som blir hämtad av sin människa. De stunderna gör att man orkar med baksidan också. Men jag önskar så klart att det skulle kunna sluta bra för alla.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0