En god gärning

Jag har förhoppningsvis gjort något bra. Det kom ett telefonsamtal till veterinären (jag svarade) från en kvinna som har två katter, båda sex år gamla. Hon kan inte ha kvar katterna och hade försökt att omplacera dem, men hade tyvärr inte hittat någon som ville ha dem. Så hon ringde till veterinären för att boka en tid för avlivning.  :(
Eftersom jag inte tycker att man ska avliva djur bara för att man inte kan ha kvar dem berättade jag för henne om Cissi och gav henne Cissi´s nummer. Hon blev jätteglad, för hon vill verkligen inte avliva sina katter, utan hon vill att de ska få ett nytt hem.
Jag har fått veta av Cissi att kvinnan har ringt henne och att katterna nu står i kö för att komma in i föreningen för att sedan förhoppningsvis få ett nytt bra hem hos någon annan. Det känns så himla bra att jag har hjälpt till att rädda två kissar från avlivning!  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0