Inte bara jag

Jag känner mig fortfarande inte så säker eller duktig på att ta blodprov och sätta kanyler; jag behöver definitivt öva lite mer. Då känns det ganska bra för mig att veta att även de som har jobbat länge och är duktiga på det kan ha svårt att lyckas ibland.
I dag skulle jag hjälpa en legitimerad sköterska att hålla en hund när hon skulle ta ett blodprov. Hon försökte först på ena frambenet. Sedan på det andra frambenet. Sedan en gång till på det andra frambenet. Sedan på det ena bakbenet. Sedan försökte hon igen på det första frambenet, och då lyckades hon till slut. Hon har jobbat länge och hon är duktig, men det tog henne ändå fem försök på den här patienten. Det är ju alltså inte bara jag som inte lyckas på första försöket varje gång.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0