Upphittad katt

I tisdag kväll stod jag ute och pratade med en vän i ett bostadsområde här i stan. En jättefin kisse (raskatt?) kom fram till oss och pratade jättemycket och ville kela. Pälsen var inte så tovig, men den var väldigt smutsig och lite smal, och det oroade mig lite att den kisade med ögonen hela tiden. Jag kollade efter tatuering i öronen men det hade den ingen. Men jag tänkte att den kanske hade id-chip eftersom det verkade vara en raskatt, och jag hoppades att den bodde någonstans i närheten.
 
I kväll fick jag se ett inlägg på internet där en tjej hade tagit kort på katten och lagt ut en förfrågan om någon kände igen den eftersom hon hade sett den gå omkring och jama i området under en längre tid. Jag tog kontakt med henne och det visade sig att hon hade lämnat in katten på ett katthem i väntan på en befintlig ägare eller en ny ägare. Så bra! Nu vet jag att kissen har det bra, i alla fall just nu.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0