Kunskap om loppor

Man brukar ju säga att minnet är bra men kort, och det händer ganska ofta att jag önskar att mitt minne var lite bättre ibland. Som i dag till exempel. En vän som har katter hörde av sig till mig och undrade hur hon skulle göra eftersom en av hennes katter (eller kanske båda?) har fått loppor. Just om parasiter var bland det sista vi läste på djurvårdar-utbildningen förra året, alltså för bara ungefär ett halvår sedan, och jag minns så väl när vi pratade om olika sorters loppor och hur de lever, förökar sig, vad man ska göra för att bli av med dem och en massa annat som är bra att veta. Men jag kommer inte ihåg exakt VAD vi lärde oss.  :/  Så typiskt! Nu hade det varit jättebra att kunna ge information och råd när hon behövde det. Jag önskar att jag hade haft mitt kursmaterial till hands så att jag hade kunnat kolla i det, men jag hoppas att det löser sig ändå och att hon blir av med krypen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0