Inte så lång tid kvar

Kattungarna växer så att det knakar. Det är full fart på dem hela tiden när de är vakna och jag har fullt sjå med att hålla ordning på dem. Det vanligaste som sägs här hemma är "Släpp", "Gå ner därifrån", "Gör inte så där", "Gå bort därifrån", "Kom ut därifrån" och "Nej, nej, nej!".  ;o)  Nu är de så stora att de tar sig upp på högre höjder också, så ställen som hittills har varit "säkra" platser för de vuxna katterna, mat och annat som jag inte vill att kattungarna ska komma åt är inte så säkra längre.  :/
 
Men underbart är kort, tiden går fort och snart börjar det bli dags för mina små att flytta till sina nya människor. I går avmaskade jag dem för andra gången. Nu är de större, starkare och inte lika samarbetsvilliga, så i går fick jag kämpa lite för att få i dem avmaskningsmedlet. Vissa var mer motvilliga än andra och jag fick några rivmärken på händerna, men det mesta av medlet hamnade där det skulle.  ;)
Nästa vecka ska de tre stora få sin andra vaccination och sedan ska alla ungar och vuxna bli behandlade mot öronskabb en gång till. Veckan efter ska Mona´s fyra få sin andra vaccination och ett id-chip. Då är det också dags att packa väskorna...  :´(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0