Så var det plötsligt 7

I går kväll lyckades jag med att ta några foton på Mona och bebisar. Dock från avstånd, så bilderna är ju inte jättebra. Men en av bilderna som jag tog var på Mona och hennes lilla kopia. Så söta!  :D
 
 
I dag har det varit en händelserik dag. Det började redan när jag vaknade och tittade in i kartongen. Då var inte Mona där och jag letade efter henne på hennes gamla platser. Jag tittade under badrumsskåpet där hon låg de första dagarna här. Ingen Mona. Jag tittade i garderoben där hon låg i två veckor. Ingen Mona. Sedan såg jag att hon gömde sig på en annan plats och hon vågade så klart inte gå tillbaka till sina bebisar så länge jag var hemma. När Mona inte var där tänkte jag passa på att plocka ut matskålen för att det inte ska vara så trångt för dem inne i kartongen. Då fick jag en överraskning, för där låg inte tre bebisar utan FYRA!  :D
 
 
Sedan hann jag bara komma till jobbet innan kontaktpersonen på kattföreningen hörde av sig till mig. Det var kris! På en annan ort hade någon hittat en skokartong på en soptipp. Kartongen innehöll tre kissebebisar som hade lämnats där. Så jävla grymt! Hur kan någon vara så jävla elak?!?  :´(
Kontaktpersonen föreslog att vi ska prova med Mona och se om hon kan ta till sig de ungarna också. Bebisarna är gissningsvis ca 7-10 dagar gamla, en av dem har börjat att öppna ögonen. De behövde så klart mat, värme och kärlek.
Så nu är de bebisarna också här.  :O  Mona har ännu inte visat något intresse och eftersom jag inte kan gå nära Mona så har jag inte kunnat lägga bebisarna hos henne. Men jag sitter framför kartongen när jag matar och kissar bebisarna för att hon ska se och höra dem. När de sover ligger de inom synhåll för henne också. Så vi får se hur det går. Det är bara att hålla en tumme. Men som det är nu så får jag nappa dem ungefär var tredje/var fjärde timma. Så det kommer inte att bli mycket sömn för mig de kommande nätterna...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0