Saga kikar fram

Saga håller sig fortfarande mestadels under soffan, men hon smyger sig fram mer och mer. Hon har börjat kika runt lite här, men så fort jag tittar på henne så springer hon tillbaka till sin plats under soffan. Så länge som jag inte låtsas om henne eller gör några snabba rörelser går det bra. Men hon vågade faktiskt passera mig på bara en halvmeters avstånd lite tidigare i kväll!  :)
 
Jag ska berätta lite mer om Saga. Hon är en så kallad "skyggis", d.v.s. en kisse som inte är tam och inte heller så van vid människor. Hon levde i en kattkoloni med sina bebisar när hon blev infångad. Hon har bott hos Cissi i föreningen i ett och ett halvt år, men trots att hon har börjat vänja sig vid människor hon är fortfarande inte redo att bli adopterad. Nu ska hon få vara i jourhem här hos oss ett tag så får vi se hur det går. Framstegen kommer ju hela tiden, men både Cissi och jag räknar med att det kan ta lång tid till innan hon är redo för ett permanent hem hos en egen människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0