Nu!

Nu har det äntligen hänt! JAG HAR KLAPPAT PÅ SAGA PÅ RIKTIGT!!!  :D
Det hände i dag när hon låg på sin vanliga plats på ryggstödet på fåtöljen. När jag gick förbi sträckte jag fram handen till henne som jag brukar göra så att hon fick lukta på den. När hon gjorde det så chansade jag och strök försiktigt med handen längs sidan på henne. Precis som en annan gång när jag provade det så låg hon stilla. Lite spänd var hon så klart, men hon visade inte att hon ville gå därifrån. Så jag strök med handen längs sidan på henne några gånger och sedan chansade jag och strök med handen ända från huvudet och hela vägen längs ryggen till svansen. Hon var fortfarande spänd men låg helt stilla då också!  :D
Så jag fortsatte att klappa på henne en stund och Saga fortsatte otroligt nog att ligga stilla. Det kändes så bra! Men jag vågade inte hålla på för länge, så jag slutade motvilligt efter en liten stund. Saga slappnade av, lade ner huvudet och somnade. Får se om jag får göra om det eller om det var en engångsföreteelse.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0