Dörröppnaren Vidar

Lilla Vidar som känner sig mest trygg under skåpet har vid minst två tillfällen tagit sig ut ur köket och varit på upptäcksfärd i resten av hemmet. Jag var lite fundersam några gånger när gallerdörren till köket inte var helt stängd trots att jag var säker på att jag hade dragit igen den. I går eftermiddag hände det igen och det var då jag blev lite misstänksam. Arvid låg som vanligt på spisen (hans favoritplats numera) så då tittade jag in under skåpet. Ingen Vidar där. Han var inte någon annanstans i köket heller och det var då jag förstod vad han hade gjort och varför dörren har varit lite öppen några gånger förut också. Jag letade och hittade honom i vardagsrummet. Men då blev han rädd och sprang tillbaka till sin plats under skåpet i köket. Han är fortfarande rädd för mig, men han är alltså inte för rädd för att utforska miljön här. Bra!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0