Var är Vidar?

I dag har Vidar varit spårlöst försvunnen. På förmiddagen lämnade jag ett pågående pussel utan tillsyn några minuter och när jag kom tillbaka satt Vidar och Arvid på golvet med pusselbitar omkring sig. Jag sade till dem "Nej nej killar, de här får ni inte leka med" och började att plocka upp bitarna från golvet. Då gick Vidar iväg och jag tänkte inte så mycket på det. Men när jag hade plockat upp bitarna skulle jag kolla vad pojkarna gjorde. Arvid hade lagt sig på sin favoritplats på sängen, men Vidar kunde jag inte hitta. Jag tittade i garderoben där han brukar ligga, men där var han inte. Jag tittade på några fler platser utan att hitta honom. Jag tänkte att han kommer väl fram snart och satte mig med pusslet en stund. Efter någon timma letade jag efter Vidar igen men jag kunde fortfarande inte hitta honom. Jag gjorde flera försök att hitta honom under dagen, men utan resultat. Jag letade på alla hans vanliga platser och jag letade på alla andra tänkbara platser, men jag hittade ingen Vidar någonstans.  :/
Efter drygt sju timmar kom han plötsligt fram igen. Jag vet inte var han gömde sig under hela den tiden och han har inte berättat det trots att jag har frågat honom flera gånger. Ingen av de andra katterna har sagt något heller. Jag är så nyfiken; jag vill väldigt gärna veta var han kunde gömma sig så bra.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0