Ännu smalare Vidar

För en månad sedan skrev jag att jag tycker att Vidar har blivit lite smalare och att jag ska hålla lite koll på honom. När jag senast vägde kissarna hade han gått ner lite i vikt även den här gången. Ingen drastisk nedgång, men det har varit lite varje gång de senaste månaderna som jag har vägt honom, och totalt har han gått ner ungefär ett halvt kilo sedan september. Det är mycket för en katt som redan från början är väldigt slank och smal. Nu ska jag hålla ännu mera koll på honom. Han äter ganska bra, men han kanske behöver äta mer mat och kanske mat som innehåller mer fett och energi än den han äter nu. Om han har gått ner ytterligare lite nästa gång som jag väger honom behöver jag nog boka en tid för undersökning och kanske provtagning.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0