Knappen

Nu har Knappen varit här hos oss i en vecka och det går ju hur bra som helst.  :)  Jag tänkte att jag ska försöka beskriva honom.
 
Knappen är en busig liten kille som vill ha mycket kel. Han är två år gammal och har mycket kattunge-lek kvar i kroppen. Redan den andra dagen här hittade han en favoritplats i garderoben. Där ligger han och sover hela dagarna och kommer inte fram förrän sent på eftermiddagen. När han väl har kommit fram är det bus och lek som gäller i flera timmar fram till sent på kvällen. Bus och lek varvas med mycket kel, gos och smek. Då kommer han och lägger sig gärna i knät och sover en lång stund innan det är dags att fortsätta med bus och lek.  :)
 
Knappen är en söt katt med smal och slank kroppsbyggnad och med stora ögon i det lilla ansiktet. Han har långa ben och en jättelång svans. Eller som jag sade när jag skulle beskriva honom för en vän: "Tänk dig en streckgubbe men en streckkatt i stället!"  :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0