Panik

I dag har Raven varit ute för både första och sista gången.
Det gick bra att ta på henne selen och kopplet; hon rullade inte runt runt på golvet som förra gången. Så jag tog med henne ut och satte ner henne utanför huset. Jag vet inte riktigt vad som hände, men helt plötsligt hade hon tagit sig ur selen och sprang ut på vägen. Jag sprang så klart efter och då sprang hon fortare. In trädgårdar, ut på vägen, under parkerade bilar och över staket. Jag var så rädd att hon skulle försvinna och att jag inte skulle få tag på henne.  :O  Efter ett tag sprang hon som tur var in i ett slags garage/verkstad där jag kunde få tag på henne.
Aldrig mer! Så rädd jag var! Jag är fortfarande lite skakis tre timmar efter den upplevelsen. Jag fick också ett stort skrapsår på benet; förmodligen slog jag mig när jag en av gångerna kastade mig efter henne. Jag kände det inte då, men nu gör det ont.
Så lilla Raven får hädanefter stanna inomhus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0