Rull rull

Eftersom det har varit så fint väder även i dag så tänkte jag gå ut med katterna. Hemmets katt brukar få gå ut i sele så därför tänkte jag att Raven också skulle få göra det. Hon fick låna en sele som har tillhört en av hemmets tidigare katter och hon har ju halsband så jag trodde att det kanske skulle funka med sele på henne. Att få på selen var inga problem, men när den väl var på så la hon sig på golvet och rullade runt. Jag tänkte att om hon ser att hemmets katt har sele och att han går ut när jag öppnar dörren så kanske hon förstår. Men hon bara rullade runt runt. Jag visade igen, hon rullade. Jag pratade med henne, hon rullade. Rull rull rull. Till slut tog jag av henne selen och lät henne stanna inne när vi gick ut.
Jag insåg att det kanske krävs lite övning först, så jag ska försöka vänja henne vid selen kortare stunder inomhus först, så få vi se sedan om hon visar något intresse av att någon gång gå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0