Veterinärbesök

Jag måste erkänna att jag är förvånad själv, men jag lyckades faktiskt att ta ett urinprov i morse! Det analyserades hos veterinären och det visade sig att det är blod och även mycket protein i urinen. För det ska stackars Raven behandlas med antibiotika en gång om dagen i 10 dagar + en annan medicin mot infektion två gånger om dagen, även den i 10 dagar.
Det finns ingen uppenbar förklaring till varför hennes ena öga rinner så mycket, men båda ögonen ska behandlas med ögonsalva två gånger om dagen i minst 7 dagar.
Som om det inte är nog med att plåga henne med allt detta så ska hon få avmaskningspiller en gång om dagen i 3 dagar också.  :(
Stackars lilla Raven som måste stå ut med alla de här otäckheterna de kommande dagarna! Eller kanske stackars mig; jag kommer nog inte att vara så populär den närmaste tiden.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0