De var visst fler...

Min arbetskollega hälsade på hos sin bekant i helgen där det finns otama katter som behöver fångas in. Det var inte "bara" två vuxna katter och sex ungar; det är minst 14 stycken varav en är misstänkt rund om magen, så det är nog bebisar på gång där.  :O
De är väldigt rädda för människor, de förökar sig och snart kommer kylan. Något behöver göras!
Jag har i alla fall pratat med Cissi och har fått några tips och råd om kattfällor och andra metoder på att fånga katter. Jag ska berätta om det för min kollega så att hon kan vidarebefordra det till sin bekant. Jag hoppas att de gör ett försök att få tag i katterna och jag hoppas också att de lyckas!  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0