Länsstyrelsen

Många vet nog inte det, men det är väldigt många djur som blir fall hos djurskyddsombudet på Länsstyrelsen. Både hos veterinären som jag gjorde praktik hos och på mitt nuvarande jobb har jag kommit i kontakt med detta. Jag tycker att det är jättebra att Länsstyrelsen håller koll på de djur som inte behandlas så bra av människor. Samtidigt är det ju så klart väldigt tragiskt och ledsamt att det är så många djur som far illa och som behöver hållas koll på för att deras ägare missköter eller misstänks för att missköta dem. Det som tyvärr är ännu mera tragiskt och ledsamt är att det är många fler djur som far illa och som Länsstyrelsen inte har fått vetskap om...  :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0