En god gärning på ett annorlunda sätt

I går levererade jag en urna. Det är inget som vanligtvis hör till mina arbetsuppgifter, men av en ren tillfällighet råkade jag prata med ett par djurägare från mina hemtrakter när de var på Strömsholm för några veckor sedan. De var där med sin hund och tyvärr slutade det med att hunden fick somna in. De frågade mig om jag kunde tänka mig att ta med urnan hem när den var färdig så att de inte skulle behöva åka hela vägen tur och retur igen bara för att hämta den. Självklart kunde jag göra det! Så i går lämnade jag urnan till dem. De var så tacksamma! Det känns så bra att jag kunde hjälpa till på det sättet. För mig var det inget besvär alls, men för dem betydde det så mycket.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0