Instrumentkunskap

Efter en första arbetsvecka på Djursjukhuset i Jönköping börjar jag redan att få bra koll på skalpellskaft, peanger och andra instrument, och framför allt hur man rengör dem.
Många fina hundar och katter har jag också hunnit se, sterilrummet ligger nämligen precis bredvid operationssalarna. Man ser in när sköterskorna och veterinärerna håller på med djuren på operationsborden och nyfiken som jag är så kan jag inte låta bli att titta lite när jag går förbi. I dag såg jag även en jättesöt liten kanin på operationsbordet, jag tror att han blev kastrerad.
På tisdag ska jag få sköta ansvaret för sterilrummet alldeles själv för första gången. Jag är faktiskt lite nervös för det är väldigt mycket att hålla reda på och mycket att tänka på. Men förhoppningsvis så går det bra.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0