Liftare

På vägen hem från jobbet i dag stannade jag på en mack för att tanka. När jag stod där så hörde jag ett jamande någonstans ifrån. Jag tittade mig omkring och såg en liten katt en bit bort. Kissen jamade oavbrutet samtidigt som den kom lite närmare. Den satte sig en bit ifrån mig och fortsatte att jama. När jag hade tankat färdigt satte jag mig på huk för att se om den vågade komma fram till mig. OM den gjorde! Så fort jag hukade mig ner kom kissen springandes och hoppade upp i min famn och kelade som en galning. Jag blev våldsgosad!  :O
Jag klappade och gosade lite med kissen innan jag satte ner den igen för att åka hem. Men när jag satte mig i bilen hoppade den in till mig och fortsatte att gosa med mig. Jag passade på att titta i örat efter en tatuering och som tur var så fanns det en! Jag ringde till en kompis och bad henne att hjälpa mig att kolla upp numret. Det är tyvärr inte alla som märker sina katter som anmäler det till registret, men vi hittade faktiskt en ägare och vi fick dessutom veta vad kissen heter och att det är en liten tjej. Det visade sig att kissen bor 2-3 mil från macken. Jag ringde till ägaren, men det var tyvärr ingen som svarade så jag lämnade ett meddelande.
Men jag hade inte hjärta att lämna kvar kissen vid macken. Dels ligger den ensligt vid en 100-väg och dels var det mörkt och kallt ute. Dessutom skulle det kanske kunna komma någon annan människa som inte är lika välmenande som jag är och göra något med katten. Så efter lite funderande fick kissen följa med mig hem.
 
När vi väl kom hem så visade jag henne direkt var maten är. Jag har aldrig sett en så hungrig katt! Jag hann inte ens ge henne maten innan den var slut. Oj vad hon åt! Jag fick lägga upp mat flera gånger och den tog slut fortare än vad jag hann med att fylla på.
 
Nu ligger hon och sover bredvid mig i soffan. Hon får stanna här i natt och innan jag åker till jobbet i morgon förmiddag ska jag återigen försöka att få tag på ägaren. Förhoppningsvis får jag svar och så kan vi kanske hitta en lösning så att kissen kan komma hem igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0