Vill inte veta allt

Jag har väldigt svårt att läsa och höra nyheter om djur som far illa. Ser jag en rubrik som antyder något tråkigt så läser jag inte artikeln, hör och ser jag något på nyheterna på tv-n så stänger jag av ljudet eller byter kanal.
Varje dag är det något nytt tråkigt. I dag var det två nyheter som jag inte ville veta:
* En kattfamilj (mamma och fem bebisar) hade lämnats på ett tåg.
* Tjuvjägarna i Afrika har kommit på ett nytt sätt att döda elefanter och noshörningar; de förgiftar dricksvattnet med cyanid.
Som vanligt undvek jag att läsa och lyssna, men rubrikerna var tillräckligt informativa. Båda nyheterna är tragiska på sitt sätt.  :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0