Någon helt annan

Det blev ändrade planer ännu en gång. Ingen av de två katterna som var påtänkta att komma hit gör det som det ser ut nu. I morse hämtade jag nämligen en helt annan katt som ska bo i jourhem hos oss ett tag.
Det är en kattfröken på 4,5 år som heter Sotis. Hemmets katter gick direkt fram och hälsade på henne när jag ställde ner transportburen. Men så fort jag öppnade dörren på buren så gick hon raka vägen till en garderob och lade sig i den.
Där har hon legat större delen av dagen förutom några kortare pauser då hon har kikat runt lite här. Jag hoppas att hon vill tillbringa lite mer tid utanför garderoben snart så att vi kan lära känna varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0