Frukost med klappar

Jag fortsätter att klappa lite på Saga utan hennes medgivande. Vi (jag) har nästan gjort det till en rutin nu; varje gång katterna får frukost klappar jag lite på Saga innan hon börjar äta. Det går bra eftersom hon är så fokuserad på maten då. Självklart märker hon ju att jag gör det, men hon står stilla en kort stund så att jag hinner dra med handen längs huvudet och ryggen på henne några gånger. Det är precis som om hon funderar på hur hon ska göra. Är det otäckt? Eller är det skönt? Det verkar faktiskt som att hon tycker att det är både otäckt och skönt samtidigt, så pass skönt att hon står kvar en liten stund tills förnuftet tar över och säger att det är otäckt, och först då flyttar hon på sig och blänger lite på mig.  ;)
Det går absolut inte vid något annat tillfälle; kommer jag för nära med mina händer när det inte vankas mat så flyttar hon snabbt på sig. Men jag är både envis och ihärdig; jag tänker fortsätta att klappa på henne lite då och då vid frukosten tills hon tycker att det är mer skönt än otäckt och låter mig klappa henne på riktigt.  :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Skoj att det tar sig ! Jobba på ! ! Saga hittade verkligen hem då hon fick komma till er.. <3

2014-08-13 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0