Ny övning

Eftersom klappandet går så bra har vi nu börjat öva på en ny sak; att lyftas upp. Eftersom händer är otäcka och farliga och Saga nyligen har börjat låta sig klappas så är det ju också väldigt otäckt och farligt att bli upplyft. Men det övar vi på nu.  :)  Jag lyfter upp Saga endast ett par decimeter från golvet, håller henne så några sekunder och släpper sedan ner henne igen. Bara för att hon ska vänja sig vid mina händer och att de kan röra henne på ett annat sätt än som klappande. Men precis som när vi övade på klappandet så övar vi på lyftandet långsamt. Jag misstänker att det kommer att ta mycket längre tid att få henne att acceptera att bli lyft; det måste ju vara väldigt otäckt att vara fasthållen av farliga händer. Hon kanske aldrig kommer att acceptera det och då får jag i min tur acceptera det också. Med hennes bakgrund kan vi människor inte begära för mycket och jag är bara glad för de framsteg vi gör och det vi hittills har åstadkommit.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0