Det kalla rummet

Det finns ett rum på jobbet som jag gärna undviker att gå in i, och det är kylrummet. Men i dag var jag tvungen.
Det ringde nämligen en djurägare som i går avlivade sin katt. Mitt i stundens sorg hade hon missat att få med sig kattens gps-halsband hem, och hon behövde få tillbaka det för att kunna stänga av gps-en. Så jag fick ta på mig handskar, gå in i kylen, leta reda på rätt djur, öppna förpackningen och lirka av halsbandet från katten. Vilket jag kan berätta inte är det lättaste på en iskall och likstel kisse.  :/  Men det gick till slut och jag kunde ringa tillbaka till djurägaren och tala om att det går bra att komma in och hämta halsbandet.
Jag som är så blödig när det gäller djur påverkas så klart av att stå i kylen bland alla döda djur som ligger där i väntan på exempelvis kremering, och jag bad den stackars kissen om ursäkt flera gånger när jag försökte få av honom halsbandet. Jag förstår mycket väl att han inte brydde sig om det, men jag gör det av respekt.  :(

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken hemsk upplevelse ! Stackare..

2014-02-21 @ 21:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0