God gärning i sista minuten

Det finns en mening med allt. I går blev jag fördröjd på jobbet när jag skulle sluta och på grund av det, och tack vare det, så räddade jag en katt från avlivning. Det handlade bara om minuter; sköterskan var nästan på väg in på rummet där kissen och hans husse satt när jag råkade få veta detta.
Husse ska flytta och kan inte ta med sig katten. Kissen är bara 7 månader gammal och jättesöt, och det borde inte vara svårt att hitta någon som vill ta hand om honom. Men husse hade frågat alla han känner, ringt till Djurens Vänner och även annonserat på Blocket. Han hade inte hittat någon som ville eller kunde hjälpa honom. Till slut hade han inget val; han bokade in en tid för avlivning. Husse var så ledsen och grät och grät, han ville verkligen inte avliva sin kisse. Det var vad jag fick höra när jag var på väg ut. Jag sa till sköterskan att vänta lite och jag pratade med husse och sa att jag kunde hjälpa till med en omplacering om han hellre ville det. Han blev så glad att han började gråta för det i stället!  :)
Kissen fick stanna på jobbet i natt, och i dag har kissen blivit besiktigad, kastrerad, vaccinerad och id-märkt. På vägen hem från jobbet lämnade jag honom till Cissi på Kattbojen som ska försöka att omplacera honom.
Det känns så bra att jag kunde förhindra en avlivning på en ung, jättesöt, trevlig och kelig katt, och samtidigt hjälpa en djurägare i hans skitjobbiga stund och vända hans fruktansvärda sorg till lättnad och glädje.  :o)
 
Om jag inte hade varit kvar en halvtimma extra på jobbet så skulle inte kissen leva i dag. En sorglig händelse gjorde att jag blev sen och meningen med det var att jag skulle råka gå förbi receptionen på väg ut och få höra om kissen just i rätt ögonblick så att jag kunde göra något bra. Det var ju verkligen i sista stund; kissen var bara ett morrhår från avlivning. Allt har en mening.

Kommentarer
Postat av: Weronica

Va härligt att höra :D
Borde finnas mer sånt! Hejja hejja:D

2014-05-31 @ 11:06:17
URL: http://wirefire.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0