Har rört på sig

Sent i går kväll flyttade sig Saga från badrummet in under soffan i vardagsrummet. Där sitter hon fortfarande nu ett dygn senare. Jag har låtit henne vara ifred och har bara pratat lite med henne på avstånd. Jag ställde in lite mat under soffan i går och den stod orörd ända tills lite tidigare i kväll. Jag tror i alla fall att hon åt förut. Jag hörde något som lät som att hon åt lite, men jag vågade inte böja mig ner för att titta, för då kanske jag hade skrämt henne så att hon slutade äta. För bara en liten stund sedan smög hon sig försiktigt in på toaletten och jag hörde att hon krafsade i lådan. Jag vet inte vad hon gjorde där för jag vågade inte titta ifall jag skulle skrämma henne, men det är bra att hon vet var den finns och att hon vågade ta sig dit.
När hon var färdig på lådan så gick det fort tillbaka till tryggheten under soffan och där ligger hon gömd nu igen. Men jag är nöjd med att hon både har ätit och varit på lådan. Det betyder att det går åt rätt håll, och förhoppningsvis så vågar hon sig fram lite mer snart.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0