:D

Jag har klappat på Saga!  :D  Ja, eller vad man nu ska kalla det. Hittills har jag ju bara fått klappa på henne (motvilligt från hennes håll) när hon är fokuserad på maten. På alla andra platser här hemma och vid alla andra tillfällen som inte inkluderar mat, flyr hon från mina händer. Men när jag går förbi henne eller när hon är nära mig brukar jag sträcka fram en hand så att hon får lukta på den. Det har jag gjort ända sedan hon kom till oss och så länge hon själv bestämmer om hon vill lukta på handen eller inte så går det bra.
I går kväll gick jag förbi henne när hon låg på fåtöljens ryggstöd och jag sträckte som vanligt fram handen så att hon fick lukta på den. Hon gjorde det och såg för en gångs skull inte lika spänd ut som hon brukar. Så jag chansade och drog med ena fingret längs sidan på ryggen på henne. Hon låg kvar helt stilla!  :O  Så jag drog med fingret några gånger till och hon låg fortfarande kvar och bara tittade på mig.  :D  Jag vågade inte utmana ödet genom att hålla på för länge, så efter att ha gjort det några gånger så backade jag undan för att hon skulle förstå att det inte var så farligt och att det inte gjorde ont heller. För mig var det däremot lite lycka.  :)

Jag försökte göra om det i dag. Men nähä, det gick inte! Saga ville inte alls. Så jag gissar att det dröjer ett tag tills jag får göra det igen, men tills dess får jag leva på känslan från i går.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0