Mycket nytt hela tiden

Det är en sak att lära sig hur man ska göra saker teoretiskt och en helt annan sak att utföra dem praktiskt. På jobbet lär jag mig nya saker varje dag och jag får göra nya saker nästan varje dag som jag har lärt mig hur man ska göra teoretiskt men ännu inte har övat på praktiskt. Varje gång som jag ska göra ett nytt moment som jag inte har gjort tidigare så är det lite nervöst, men än så länge har det gått ganska bra. Jag har bland annat tvättat sår, kopplat dropp, gett injektioner, lagt tassbandage och topsat öron.  :)
Jag försöker också att lära mig alla olika moment och analysapparater på labb så att jag kan köra olika prover. Nu har jag i alla fall ganska bra koll på olika sätt att köra urinprover och göra odlingar. Det jag också måste lära mig snart är hur man analyserar blodprover på olika sätt.
Men även om det är mycket att lära sig och att göra så tycker jag att det är roligt. Jag vill lära mig mer och jag försöker att ta in så mycket nytt som jag bara kan. Dessutom är det ju roligt att få träffa så många djur på arbetstid!  ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0