Många bebisar

Katter som föds och växer upp på bondgårdar lever både ett fritt och ett riskfyllt liv. I går var jag på besök på en gård där 5 kattmammor hade fått ungar ungefär samtidigt. Det var totalt 19 bebisar från början. Tre stycken dog på grund av att deras mamma inte förstod att hon skulle amma dem. En dog när en människa råkade backa på den med bilen. Fyra stycken "togs om hand" på det sätt som bönder ofta gör. Så sorgligt!  :(
Nu är det alltså 11 stycken bebisar kvar. Tre av dem är tingade, men de resterande åtta riskerar att även de "råka ut" för saker. Så jag har gjort det jag känner att jag kan göra för att hjälpa till; jag har bett folk som jag känner att höra sig för om de känner någon eller vet någon som vill ha en kissebebis.
Jag har också rekommenderat ägarna att kastrera några av mammorna så att det inte blir så många kissebebisar i framtiden.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0