Böld

Av någon konstig anledning så tycker jag att det är intressant med kattbölder. Jag vet inte varför, för egentligen är det ju ganska äckligt med illaluktande var- och blodblandad gegga som kommer ut när man tar hål på dem. Men jag tycker att det är intressant så ibland försöker jag se till att jag kan vara med och assistera när en böld ska åtgärdas. I dag kom det in en katt med en böld på ryggen och jag fick vara med på den. Bölden hade redan spruckit så det var inte så mycket var kvar i den, men det luktade illa och det hade blivit ett stort hål i huden där den hade suttit. Jag rakade och tvättade området och veterinären satte ett dränage och sydde ihop hålet så gott det gick. Kissen fick gå hem med krage, smärtstillande och antibiotika och ska komma tillbaka om några dagar för att ta bort dränaget och sedan komma tillbaka igen om ett par veckor för att ta bort stygnen.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0