Lös katt

Ibland händer det saker på jobbet som man inte är riktigt beredd på. Som t.ex. i går när jag var på väg in på kattstall, alltså rummet med burar där katter som är intagna sitter. Dörren var inte helt stängd, inget konstigt med det i och för sig, men när jag öppnar den så kommer det en katt och går på golvet därinne. Jag reagerade snabbt som tur var och stängde dörren fort efter mig. Det ska ju självklart inte gå omkring katter därinne; de ska sitta i burar, men den här lilla kissen hade lyckats ta sig ur sin transportbur som stod på golvet. Han blev jätteglad när jag kom in och började direkt att spinna och kela med mig. Så söt! Men efter lite gosande med honom jag gjorde iordning en stallbur åt honom som jag satte in honom i och jag tittade efter riktigt noga så att burdörren var stängd ordentligt när jag gick därifrån. Vilken tur att kissen inte hade gått ut genom dörren till rummet innan jag kom! Den stod lite öppen så han hade lätt kunnat ta sig ut därifrån. Då hade vi fått det lite jobbigt med en katt på rymmen som hade kunnat gömma sig var som helst i lokalerna, eller ännu värre; som kanske hade smitit ut genom en öppen entrédörr!  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0