En ny gäst

Nu har det hänt. Nu är det en liten kisse här. Hon heter Mona och jag vet inte så mycket om henne förutom att hon infångades i går och att hon är jätterädd. Hon har varit här i fem timmar nu och ända sedan jag släppte ut henne ur transportburen har hon gömt sig längst in i ett hörn bakom lite saker. Hon låtsas att hon inte syns och jag låtsas att jag inte ser henne. Stackars liten!  :(
Tanken är att hon ska bo i jourhem här ett tag. Det är nästan två år sedan jag hade en jourhemskatt senast, Saga, så det är lite spännande att ha en nu igen. Första målet är att hon ska äta något. Nästa mål är att hon ska våga sig fram från hörnet. Men vi får ta ett steg i taget, och med tanke på hur rädd hon är så blir det nog långsamma myrsteg.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0