Danmark

I onsdags eftermiddag tog jag och en kollega tillsammans med några kollegor från ett par andra AniCura-kliniker tåget till Danmark. Vi kom fram till Köpenhamn strax efter kl. 21.30 på kvällen och efter en natt på hotell tog vi igår morse taxi till AniCura Centrum Dyrehospital där vi skulle delta i en butiksutbildning. Den gick ut på att vi skulle få lära oss hur man ska tänka och göra för att för att öka omsättningen på foder och djurvårdsartiklar i butiken på sjukhus och kliniker. Det handlade mycket om skyltning, placering och kampanjer, m.m. Mycket av det som de sa tycker jag är en självklarhet och att jag redan har bra koll på, men det var ändå bra att få lyssna på en person som arbetar med det proffessionellt. På förmiddagen satt vi mest och lyssnade men efter lunch blev vi indelade i fem grupper. Varje grupp blev tilldelad en avdelning och skulle göra om den i butiken på kliniken som vi var på. Vi arbetade med våra olika områden i 2-2,5 timma och därefter var det en gemensam genomgång. Varje grupp fick redovisa för alla andra vad de hade gjort och hur de hade tänkt, och fick sedan feedback av proffsen.
Efter det var det slut och vi tog tåget tillbaka till Sverige. Tyvärr såg vi inte så mycket av själva kliniken, men jag såg ett par danska hundar på väg in till veterinären.  ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0