Kroppskontakt

Mona är en helt annan katt nu jämfört med när hon kom hit. Hon är avslappnad, ligger på golvet nära mig, hon fräser inte åt mig lika mycket längre och jag har till och med sett henne visa tecken på att hon kan och vill leka lite, bland annat med bävern.  :)
 
Mina övningar med kroppskontakt går ganska bra. Jag har börjat att använda hela handen i stället för bara ett finger när jag stryker en gång över hennes rygg när hon äter. Jag har till och med lyckats att göra det vid ett tillfälle när hon inte åt mat.  :D
I går kväll tog vi ytterligare ett litet steg framåt. Mona brukar numera alltid sitta och titta på mig när jag äter för hon har insett att det finns något ätbart på min tallrik. I går kväll var det likadant, men då tog jag lite grädde på mitt ena finger och höll ner det framför henne. Hon slickade av grädden från mitt finger! Två gånger!  :D
 
Men jag vill inte utmana ödet och gå fortare fram än så; jag fortsätter i lugn takt och är glad över att myrstegen framåt ändå går åt rätt håll och faktiskt börjar att bli lite större.  :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0