Ledset hjärta

Jag blir så ledsen i hjärtat när djurägare inte ser eller förstår att deras djur är sjukt, skadat eller av någon annan anledning är lidande.
Jag blir så ledsen i hjärtat när djurägare skaffar hjälp för sent.
Jag blir så ledsen i hjärtat när djurägare vägrar förstå att det bästa för deras fyrbenta vän är att få somna in och i stället envisas med att göra allt som går att göra.
Jag blir så ledsen i hjärtat när djurägare låter pengar styra.
Jag blir så ledsen i hjärtat när djurägare väljer den enklaste och bekvämaste utvägen.
Jag blir så ledsen i hjärtat när djurägare inte stannar hos sin fyrbenta vän utan lämnar den alldeles ensam när den ska få somna in.
 
Jag blir så ledsen i hjärtat alldeles för ofta på mitt jobb.  :´(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0