Petar på Mona

De senaste dagarna har jag provat en sak. Varje gång jag ställer ner matskålen till Mona och hon börjar äta så drar jag lite fort och lätt med fingret en kort bit över ryggen på henne. Hon uppskattar det oftast inte; hon vänder sig om och blänger på mig samtidigt som hon fräser med munnen full av mat. Men ett par gånger har hon faktiskt inte brytt sig om när jag har gjort så. Det är kanske inte det bästa sättet att få henne att förstå att klappar inte behöver vara farliga och skrämmande, men det är åtminstonde en slags kroppskontakt, även om den bara varar en halv sekund.  :/
 
Mona har dessutom blivit väldigt modig nu. Flera gånger de senaste dagarna har jag hittat henne liggandes på min säng. Hon tror förmodligen att hon inte får vara där, för varje gång jag kommer in i sovrummet när hon är på sängen ser hon ut som att jag ska göra något hemskt mot henne och nästan varje gång hoppar hon ner från därifrån. Jag har sagt till henne är hon får ligga på sängen, men hon är väldigt skeptisk.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0