Toalettutbildning

Här är det stundtals full rulle på de tre stora som numera springer omkring överallt och klättrar på både mig och allt annat som de kan hitta. De fyra små har också blivit så stora och rörliga nu att de har börjat att lite försiktigt röra sig utanför lekhagen. Men än så länge är det lite otäckt; de går ut och går sedan nästan direkt tillbaka till tryggheten i lekhagen.  :)
Jag ska nog ta bort den i helgen. Eftersom alla är så rörliga nu så är det inte så stor mening med att ha den kvar, de kommer ju ändå att springa omkring i hela hemmet snart.
 
Vi har ganska mycket toalettutbildning också. De tre stora vill inte riktigt lära sig att använda sin "låda" med sand i. De har nämligen ett favoritställe på en filt där de tycker att det är bra att kissa och bajsa. Varje gång jag ser att någon av dem är på gång och sätter sig på den platsen på filten så lyfter jag i honom/henne i lådan för att de ska förstå att det är där de ska gå på toaletten. Då gör de det på lådan, men nästa gång är det filten som gäller igen.  :/  Till och med de fyra små som är yngre har lärt sig att sätta sig på rätt ställe.  *Suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0