1 blev 4

Här har det hänt saker i helgen. I går kväll var jag borta och när jag kom hem hade Mona flyttat från garderoben till en kartong där jag har bäddat åt henne. Jag ställde fram mat till henne och gick och lade mig. När jag vaknade i morse och tittade in i kartongen såg jag att något litet rörde sig bredvid Mona. Bebis!  :D  Jag kunde inte titta så noga eftersom Mona är väldigt beskyddande nu och fräser åt mig så fort jag kommer för nära kartongen, men jag såg i alla fall två bebisar. De var rena och torra, så de måste ha kommit i natt eller tidigt i morse.  :o)
Hela dagen har jag hållit koll från avstånd, och det är inte så lätt att se något eftersom det är lite mörkt i kartongen och kissarna är mörka i färgen, men vad jag kan se så mår både mamma Mona och bebisar bra. För en liten stund sedan skulle jag försöka att ta ut matskålen från kartongen för att ge Mona mera mat. Det gick inte så bra; Mona blev jättearg och matskålen åkte i stället längre in i kartongen. Men då upptäckte jag en tredje bebis! Den måste ha gömt sig bland de andra i mörkret förut, men nu såg jag tydligt att det är tre.  :D
 
Jag skulle försöka att ta foton förut i dag, men det var inte heller så lätt. Mona låter mig ju inte komma nära och det är svårt att ta snabbt från avstånd och in i en mörk kartong med mörka katter, så än så länge har jag bara den här ganska dåliga bilden. Men man ser en liten tass och svans.  ;o)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0