Duktig mamma

Här har det varit ganska lugnt de senaste dagarna sedan Mona hämtade de två sista bebisarna. Hon sköter allt nu; matning, kissning och tvättning. Men hon gör ett bra jobb; hon är en duktig mamma.  :)  Mitt jobb nu är att hålla koll på dem för att se att alla mår bra och att bebisarna äter och växer. Jag försöker att väga dem så att jag ser att de går upp i vikt som de ska, men det är inte helt lätt eftersom Mona är så beskyddande.
Jag försöker också att skapa en relation med Mona för jag vill att hon ska förstå att jag inte är farlig och att hon ska få lite tillit till mig. Men det är ett tufft jobb, speciellt nu när hon är full av mammahormoner som talar om för henne att hon måste skydda de små. Det känns som att det går två steg framåt och ett steg bakåt.  :/
 
De tre "stora" bebisarna har blivit väldigt rörliga nu. De går ganska bra, även om det är lite vingligt ibland. De både ser och hör bra nu och de har börjat märka när jag kommer in i sovrummet. I dag när jag kom hem från jobbet och gick in där för att titta till alla så kom de tre tultande fram till mig samtidigt som de gjorde sig hörda med välkomsthälsningar. Vilken härlig känsla jag fick i kroppen då!  :D  Mona var dock inte helt nöjd med detta; hon fräste ganska mycket åt mig medan jag stal lite snabbgos av de små liven.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0