Många lider i värmen

I det här landet har vi aldrig upplevt en sommar som den här tidigare, i alla fall inte sedan mätningar började göras. Det har varit soligt, väldigt varmt och nästan inget regn alls sedan början av maj, alltså drygt tre månader. Det är inte bara vi människor och våra hundar och katter som lider av värmen; alla andra djur far också illa av det här extrema vädret med hetta och torka som vi har haft och fortfarande har.
Då får man försöka att hjälpa till så gott man kan. Själv började jag för några veckor sedan att ställa ut burkar med vatten vid buskarna utanför mitt hem. Det var för att fåglar, igelkottar och andra djur i naturen skulle kunna få tillgång till vatten och dricka om de behövde. Det tog bara några minuter innan jag såg en första fågel dricka där.  :)
Sedan dess går jag ut och fyller på med rent vatten lite då och då för att det ska vara fräscht till de som vill och behöver dricka. Nästa vecka ska det enligt prognosen bli lite svalare och mer, för vårt land, "normalt" väder och då kommer det förhoppningsvis att bli en lite bättre situation för alla; både djur och människor.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0