Roligt att vara resurs

Jag tycker bäst om att jobba kvällar och helger när jag är på Djursjukhuset i Jönköping. Speciellt när jag går som "resurs" vilket betyder att jag då är där jag behövs mest för tillfället. Ibland är det i receptionen, ibland är det på vård och ibland är det på akuten. Vissa dagar är det mycket att göra på alla ställen så då snurrar jag runt lite överallt.
I lördags var det en sådan dag. Då behövde jag vara på flera ställen samtidigt. Det var många akutfall som kom in och jag hjälpte bland annat till med en katt som troligtvis hade blivit påkörd och var illa däran. Sedan fick jag inte någon lunch för då stod jag i stället inne på operation och gnuggade valpar efter ett mycket akut kejsarsnitt. Samtidigt hade vi redan ett annat pågående kejsarsnitt och senare på kvällen kom det in ett tredje kejsarsnitt. Tre på samma dag är mycket och många valpar att gnugga var det.
Men jag tycker att det är roligt när det händer mycket, det är då jag trivs bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0