Så mycket sorgligt elände

Jag känner mig ofta väldigt uppgiven över allt elände som händer med djur.
I dag kom Djurambulansen in på jobbet med två döda kattungar. De var uppskattningsvis ca 3,5 månader gamla och troligtvis kullsyskon då de var väldigt lika i färg och teckning. De hittades av en privatperson på en plats där de låg rygg mot rygg, tydligt arrangerat av någon som ville att de skulle hittas.
En av våra veterinärer undersökte dem och kunde konstatera att båda två hade flera allvarliga bitskador. Veterinären sa att det var typiska bitskador av en hund, förmodligen av en så kallad "kamp-hundsras". Jag hoppas att de stackars kattungarna dog fort, men enligt veterinären är det inte säkert för skadorna tyder på att de kan ha plågats länge innan de avled.
Var det en lös hund som gjorde detta? Eller var det någon idiot som bussade hunden på dem?
Vem lade dem på platsen de hittades på och arrangerade dem på det sättet rygg mot rygg? Djurambulansen har anmält det till polisen och jag hoppas verkligen att hundägaren hittas och får ta några konsekvenser för detta! Jag hoppas också att en eventuell ägare till kattungarna hittas så att han/hon/de får veta vad som har hänt med kissarna och kan få ett avslut.
Jag blir så arg och ledsen!  :´(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0