Årets sista arbetsdag

I dag var det årets sista arbetsdag. En av patienterna var en katt som borde ha kommit till en veterinär för länge sedan. Det är så sorgligt med sådana patienter och det är vid sådana tillfällen som jag undrar varför jag jobbar med djur när man får se så mycket elände. Då är det skönt att komma hem till katterna här och klappa lite på dem.  :/
 
Vi förlängde ju Arvid´s kortisonbehandling med två veckor och i dag var sista dagen. Hans sår är läkta och hans päls är fin, och han har ju den senaste tiden kliat och tvättat sig på ett mera normalt sätt. Men de två-tre senaste dagarna har jag sett att han har slickat väldigt intensivt på ett par ställen på kroppen. Det har inte blivit några sår där än, men om han fortsätter så är risken stor att det blir det. Därför är det lite nervöst att avsluta kortisonbehandlingen nu; det är väldigt lätt att han återfaller i kliandet och slickandet som han höll på med förut. Om det händer så får vi börja om med kortisonbehandlingen.
Vidar har äntligen börjat att visa lite intresse för att leka med saker. Det finns en mus som han gärna håller på med. Det är även Arvid´s favoritleksak, så jag vet inte om det är därför som Vidar också tycker om den, eller om det är själva musen som är rolig. Nu hoppas jag att Vidar kan upptäcka andra saker och tycka att de också är roliga att leka med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0