Försöker aktivera Vidar

Jag och Arvid övar på klappar och gos. Det går faktiskt ganska bra. Han söker inte kontakt med mig men han låter mig klappa lite försiktigt. Jag har till och med fått killa honom lite på magen två gånger!  :D
Annat är det med Vidar. Han tycker om att få klappar och gos. Speciellt när det är dags för mat eller på kvällen när det är dags att lägga sig i sängen. Då ska det klappas och gosas ordentligt. Mellan de stunderna trivs han bäst i garderoben som har varit hans favoritplats de senaste veckorna. Där ligger han hela tiden när han inte äter eller ligger bredvid mig i sängen. Jag tycker att han ligger i garderoben lite för mycket. Jag skulle vilja att han var framme och lekte och busade lite mer, men han verkar inte vara så intresserad av det. Jag har försökt att busa med honom med olika leksaker men han bryr sig inte så mycket om dem.
Jag plockade fram ett fodertorn för att aktivera honom lite. Det var inte så roligt som jag hoppades att det skulle vara. Vidar var först lite nyfiken och åt upp torrisarna som redan hade ramlat ner. Men han gjorde inga försök att få ner några fler och han visade inga tecken på att han förstod hur man ska göra, trots att jag visade honom. Efter det har jag inte sett honom där några fler gånger. Det är är möjligt att han har hållit på med det när jag inte har sett det eller inte har varit hemma, men tyvärr verkar han inte så intresserad av det heller. Jag hoppas att jag kan hitta något sätt att aktivera honom lite.  :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0