Råkade ta fel katt

Det hände en oväntad och konstig sak i helgen. Jag skulle lyfta ut Vidar från hans plats i garderoben. Dörren står alltid lite öppen så att han kan gå in och ut där som han vill, och hans favoritplats i garderoben är längst in på höger sida. Jag öppnade dörren, sträckte in armarna i mörkret, tog tag i katten och lyfte ut honom. När jag hade lyft ut honom tittade jag på honom och... Det var inte Vidar, det var Arvid!  :O  Han hade för ovanlighetens skull gått in till Vidar och lagt sig på hans plats. Det har inte hänt tidigare så när jag sträckte in armarna och kände en päls så tog jag för givet att den tillhörde Vidar, för det är ju han som brukar ligga där.
Jag blev helt paff när jag såg att det var Arvid som jag höll i; jag har ju inte lyft upp honom så tidigare eftersom jag inte har fått röra honom på det sättet. Jag satte ner honom på sängen och trodde att han skulle vara livrädd och springa sin väg. Men han var nog lika förvånad som jag, kanske lite smått chockad också, för han satt kvar på sängen och tittade på mig som att inte han heller riktigt hade förstått vad som egenligen hände. Han verkar nu efteråt i alla fall inte ha tagit någon skada av den traumatiska upplevelsen att helt plötsligt bli upplyft av mig och det är ju positivt.
När jag tittade in i garderoben igen så låg Vidar där också, fast på vänster sida i stället för på sin vanliga plats på höger sida.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0