Bra saker händer med Arvid

Den senaste veckan har det hänt några saker som har gjort mig både förvånad och glad. En kväll i början av veckan när jag var i badrummet kom Arvid in där. Han stannade till i dörröppningen när han såg att jag var där och jag trodde inte att han skulle vilja komma in då. Men han kom in och satte sig på lådan och kissade trots att jag var så nära.  :)
Ett par kvällar senare låg han i soffan när jag kom och satte mig i den för att äta mat. Jag trodde att han skulle gå iväg men i stället förvånade han mig genom att resa på sig och gå mot soffbordet. Han stod kvar på soffan och ställde försiktigt upp frambenen på soffbordet. Han lutade sig fram mot tallriken och luktade på min mat. Men då tyckte han nog att han hade varit tillräckligt modig för han hoppade ner och gick iväg.
De senaste dagarna har jag även fått klappa lite mer på honom. Han är tveksam först men när jag har börjat lite försiktigt så ser man på honom att han nog trots allt tycker att det är lite skönt. Han är inte helt avslappnad men han är inte lika spänd som tidigare och han låter mig hålla på en liten stund.
Små små steg, men stora och modiga för Arvid.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0