Har inte lika ont längre

Sedan pojkarnas veterinärbesök för snart en vecka sedan har det skett en förändring med Arvid. Det har gått bättre än vad jag trodde att det skulle göra med att ge honom medicinerna, och då framför allt örondropparna som han ska ha två gånger om dagen. Även om han inte vill ha dem så låter han mig ge honom dropparna i örat morgon och kväll. Det märks att han inte har så ont längre, det är nog väldigt skönt för honom att slippa smärtan i tanden och örat. Hans beteende är nu lite annorlunda än innan vi började med medicineringen. Han är fortfarande inte så social, men i förrgår kväll kom han upp i sängen och lade sig bredvid mina fötter och i går fick jag klappa ordentlig på honom för första gången!  :D  Han var lite spänd först, men efter en liten stund slappnade han av och verkade tycka att det var ganska skönt att få lite gos.  :)  Men jag tar det fortfarande lugnt med honom, jag vill inte skynda fram något bara för att han mår lite bättre utan han ska få ta det i sin egen takt fortsättningsvis också.
I går kom svaret på Arvid´s Calicivirus-prov. Det visade tyvärr att han har det viruset. Det innebär att det finns en stor risk att även Vidar och hemmets två katter har det nu också eftersom det smittar lätt i kattgrupper där de umgås nära varandra. Ingen av dem visar dock några symptom så i dagsläget är det inte aktuellt att ta prov på någon av dem, men det kan ändra sig framöver. Nu är första prioritet att fortsätta att hjälpa Arvid med hans problem och få honom att må ännu bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0