Medel i nacken

Det har redan gått fyra veckor sedan pojkarna kom hit. Jösses, vad fort tiden går!
Det som har hänt de senaste två dagarna är att jag nu har fått klappa lite försiktigt även på Vidar.  :)
I dag lyckades jag också att ge Stronghold till både Arvid och Vidar. Det är ett medel som man droppar i nacken och det dödar bland annat öronskabb och loppar. Jag misstänker att de har åtminstone öronskabb i alla fall och kanske även loppor, även om jag inte har sett några bevis på det. Men Vidar kliar sig lite ibland, och stackars Arvid kliar sig nästan hela tiden. Det är inte bara en vanlig klåda, utan han både kliar sig mycket och dessutom tvättar han sig och biter sig på olika ställen. Jag har sett att han har minst ett sår på ryggen som förmodligen är ett resultat av att han tvättar och biter sig så mycket.
Förhoppningsvis kommer medlet att hjälpa ganska snart och göra så att kliandet dämpar sig lite.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0